Tisztelt írók és költők. Nektek is lehetőségetek van arra, hogy portálunkon megjelenjetek a menüben található Tartalom beküldése linkre kattintva.

Anatole Hongrois - Éveim évei

Húsz évesen,  a világot kifordítottam a sarkából,
Nevettem, éltem, s pocsékoltam az időt a fiatalságból,
Ittam a gondtalanság telis-teli poharából,
Nem gondoltam arra, kikopok-e kánaánból.

Harminc évesen, a világban biz körbenéztem,
Tapasztalataim jók s rosszak átalakították énem,
Fiatal múltamba vissza-vissza léptem,
A száguldó időmet még hebehurgyán tengettem.

Negyven évesen, családra s nyugalomra vágytam,
Gyermeket nemzeni, hogy boldognak lássam,
Majd megszerezni mit áhított vágyam,
S mellé becsületes társat, s megértőt vártam.

Ötven évesen, csalódottan, a világ kifordított,
Elfogyott türelmem, s a boldogtalanság biz átalakított,
Ősz hajjal, rothadó fogakkal, bíztatott,
A jövő kilátásai aggodalomra adott okot.

hatvan évesen, betegen, kórházi ágyon,
Remény? Igen! A temetői parcellákon,
Az emlék végett könnycsepp csillog szempillámon,
Az egyedüllét, s az élet kudarcai látszódnak, e csillogáson.
Reactions