Tisztelt írók és költők. Nektek is lehetőségetek van arra, hogy portálunkon megjelenjetek a menüben található Tartalom beküldése linkre kattintva.

Földes Olga: Édesanyám

Egy villanásnyi emlék, kitörölhetetlen
nagyszüleim állnak az ajtókeretben.
Négy éves lehettem...
Nagyapám furcsán rám néz,
nagyanyám zokog, s Papa szól,
Apád halott.

Néma csend. Hajnali három,
anyám sírása tör át a némaságon.
Így maradtunk ketten, Anyám, én és a félelem,
hogy Apám nem jön vissza, többé már sosem.

Az én csodaszép Anyám!
Bámultam szájtátva a koporsó mellett,
míg mások roskadoztak, ő szilárdan állt,
és nem volt gyenge, többé már soha.

Erős maradt, néha túl kemény
Velem a nagyszülők "babáztak",
boldog voltam, elégedett voltam,
örültem a szabadságnak.

Csodáltam, bámultam, imádtam.
Ügyes volt dolgos és maximalista,
legyőzhetetlen, gondoltam én
és féltem is kicsit, hisz hosszú volt a lista
Min a sok elvárása volt,
ilyen legyél, és pont.

Így voltam gyermek, majd kamasz
Szomjasan a szóra, az ölelésre,
mit megkaptam mástól,
és vágytam csak Tőle...

Ünnepem volt minden pillanat,
ha daloltunk, nevettünk...
Néha csak összejött ez is
s a nevetés... jaj, hogy tudtunk nevetni!
Őrzöm az érzést, édes emlék

és megint fáj, mélyen legbelül a magány.
mi jött velem,s el nem hagyott soha.
S ím itt vagyok, túl életem felén,
túl mindenen és minden előtt,

rettegve attól, hogy elveszítem őt,
az évek során, úgy megszelídült,
nekem ma is gyönyörű
reszkető kezű, imádott Anyám...
Reactions

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések