Tisztelt írók és költők. Nektek is lehetőségetek van arra, hogy portálunkon megjelenjetek a menüben található Tartalom beküldése linkre kattintva.

Anatole Hongrois: A tévedés?

Az íróasztalomon mindig papírhalóm tornyosul. Feleségem nem nézi jó szemmel ezt a rendetlenséget, pedig már számtalanszor elmondtam neki, hogy csak így találom meg a keresett lapokat, írásokat, nem pedig a kínosan rendbe tett asztalon. Megint pakolt! Rendbe tette az asztalomat.

Kissé mérgesen keresgéltem egy gépelt lapot,  nem találtam az egyik fontos riport beszámolómat.

Bementem a hálószobánkba, arra gondoltam talán nem is ő pakolta el. Mert ha késő este  írtam meg  egy anyagot még egyszer átnéztem az ágyban, s talán én felejtettem az éjjeli szekrényen. Sehol semmi lapot nem láttam. Kinyitogattam  az éjjeli szekrény fiókokat és kíváncsian belenéztem:

Nem hiába: egy összehajtogatott lapot találtam feleségem szekrényében

Széthajtottam, szórakozottan elkezdtem olvasni.

„Kedves Kiskegyed Magazin! Egy titkot szeretnék elmondani Önöknek… stb.

Nem akartam elhinni, amit olvastam. Mégy egyszer átfutottam az írást.

A levelet zsebre tettem, és lementem a nappaliba. Elővettem az újságtartót és elkezdtem keresni a Kiskegyed magazinban  a megadott dátumon lévő cikket.

Megtaláltam. Nagyon hülyén elmosolyogtam magamat. Mint a szövegből kiderült, a férfiúi becsületemen esett csorba, vagyis a feleségem el akar válni tőlem, mert az ágyban nulla vagyok, Ő pedig megismerkedett egy vonzó férfivel, s noha még nem feküdt le vele, ez csak idő kérdése.

Kérdi, mit tegyen, adjon tanácsot a Kiskegyed magazin.

A tanács nagyon tetszett. Beszélje meg őszintén a párjával ezt a problémát, és csak utána döntsön, mert hogy a férjét nagyon szereti ahogyan megírta levelében.

Őszintén megmondom, van egy barátnőm és férfiúi erőmet neki szánom elég sűrűn, így nem lehet azon csodálkozni, hogy otthon gondok vannak az ágyban. De nem gondoltam arra, hogy a feleségem ilyen írásra képes és ország világ előtt leírja a véleményét. Megijedtem, Nagyon szeretem a feleségemet, jobban mint akármelyik volt barátnőmet.

Ügyesen visszacsempésztem a levelet az éjjeli szekrénybe, és elhatároztam, nem szólok egy szót sem a Kiskegyed történetről.

Újra az íróasztalomhoz ültem, felemeltem a telefont és felhívtam a barátnőmet. Közöltem vele, vége a kapcsolatnak, a feleségemet szeretem. Valahogyan éreztem nem nagyon bánta. Ekkor arrébb teszek egy mappát és lecsúszik a földre a keresett gépelt lap, a riportom.  Talán a gondviselés, vagy a csoda tudja mi vagy ki tette ezt velem. Talán egy utolsó figyelmeztetés, ki tudja.

Izgatottan vártam haza a páromat, s amikor meghallottam az ajtó csukódását, úgy tettem, mint aki nagyon dolgozik. Bejött a dolgozószobámba, fölém hajolt és megcsókolta a szám.

Átfogtam a nyakát, nagyon furcsán nézett rám, de nem ellenkezett.

Hosszan csókoltam. Az ölembe kaptam és bevittem a hálószobába, csodálatos ölelés következett.

Feleségem arca megfiatalodott, boldog volt, de én is, hisz nagyon szerettem még mindig, pedig tíz éve élünk már együtt.

Párom az együttlét után csodálatos vacsorát készített, pezsgőt bontottam erre a szép napra, s közben arra gondoltam, hogy milyen szerencsés ember vagyok ezzel a nővel.

Újra ágyba kerültünk, az alkohol is hatással volt ránk, s így megint teljesült férfiúi vágyam.

Pihentünk. Asszonyom a vállamon nyugodott. Azonnal egy pici pletyit kezdett el mesélni, de megígértette velem, nem kotyogom ki amit elmond, megígértem. Elkezdte, nagyon sajnálja a barátnőjét, majd elhallgatott,   unszolásomra elmesélte, hogy megkérte a feleségemet, írjon a Kiskegyed magazinnak, mert a férje elhanyagolja az ágyban, mindig van valami kifogása, de a fáradtság a döntő.  Na meg megismerkedett egy férfival aki szimpatikus és már randiztak is.

Különben a levél az éjjeli szekrényben van, tette hozzá nevetve a feleségem.

Hallgattam, nem mertem megszólalni, szerencsémre nem látta az arcomat, de azért tanultam ebből a félreértésből.

Én is járhattam volna így gondoltam, de megvillant az agyamban az a gondolat, talán nem  is a barátnő íratta ezt a levelet a Kiskegyed magazinnak! Ki tudja? Melyik az a férfi, aki biztos a férfiúi tekintélyében?

Azóta gyanakodva méregetjük egymást…

Anatole Hongrois.
Miláno
Reactions