Tisztelt írók és költők. Nektek is lehetőségetek van arra, hogy portálunkon megjelenjetek a menüben található Tartalom beküldése linkre kattintva.

Leslie Toth: Falevél a folyón

Születtem forrásból sebes pataknak.
Rohantam zúgva zord hegyek között.
Inni adtam szomjas madaraknak,
S tajtékom part menti fákat öntözött.

Buktam át számtalan vízesésen,
Szelekre bízva azok moraját.
Sziklák terelték utam a mélyben.
Vittem magammal a létnek sok baját.

Magamnak új medret kivájva
Futottam enyhe lankák felé.
Közben száz új testvérre találva,
Sorsunk a közös létünket érlelé.

Összefonódva testvér éveimmel,
Szelídült egyre a vad futás.
Életem folyamát követtem hittel,
Mert folyó-férfivé érlelt az akarás.

Utamnak lassan végére érve,
Már látszik — ott vár az óceán.
Bánatot én nem érzek mégse,
Mert ittlétem hiába nem volt talán.

Születtem forrásból sebes pataknak.
Lettem lassan hömpölygô folyó,
— kinek útjára társat ôszi fák adnak —
Hátán hullt leveleket hordozó.
Reactions