Tisztelt írók és költők. Nektek is lehetőségetek van arra, hogy portálunkon megjelenjetek a menüben található Tartalom beküldése linkre kattintva.

F. Zoltán László: Hazám


Szülőföldem, túl a
Dunán, délre:
Hol a tajtékos Kapos
  vize szeli kettébe; a tájat,
futva Somogy szívének elébe.
Ott fekszik a természet
puha keblében.
Úgy épült, akárcsak
a híres Róma;
Az ég kötényét fogó, hét
bérc szerű dombra.
Benned ringott, gyümölcsöd
festő Rippl-Rónai;
A víz, a levegő tiszta itt s
a cukor is honi.
Benned épült meg az ismert,
Csíky Gergely Színház;
Benned nyillanak virágok,
mindened pompáz.
Büszke vagyok, e helyre, itt cseperedtem, itt születtem,
otthonra itt leltem;
Büszke vagyok arra, hogy én is a gyümölcsöd lettem.
S bár olykor hűtlen módon,
más helyeken,
laktam, mások sarján.
De ó, csak te maradsz hazám!

Kaposvár, 2012.04.16.
Reactions

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések