Tisztelt írók és költők. Nektek is lehetőségetek van arra, hogy portálunkon megjelenjetek a menüben található Tartalom beküldése linkre kattintva.

Marthi Anna: Múzsátlan

Képzeletem már nem jön velem.
Oda.

Összegyűjtögetem levelenként
a csendet, őszi kosárravalóm,
hervadt fodrú, felsírt, kisírt
valóm. Zordabb ne légy, adj
pihenést. Pihegő lélekűr a jó is.

A pillanatnyi
lehetséges
szó szerinti
halott.

Valahol egyszer magamra lelek.

Ez ugye háttal állva készül el most,
a Napnak.

Már letörölted a palatábláról nevem?

Mehetek illúziókat tépni? S ha nehéz,
jöhet még keservesebb is, hát nekiülök,
eltépkedem, mit már cipelni nem ildomos
rágondolni sem, csak tépkedés közben
látom amint fonnyadó kezeim közt
búsan ül, magába roskad egy papírdarab,
lehajtom szamárfülét e versnek, erre
sincs szükség már, lopva még eszembe
jutsz.

Nem kívánok magamtól búcsúzni,
befejezetelennek hiszem,
ami nem kezdődik el
másban.

Milyen humoros.
Be sem fejezett
érzelmeimmel
viaskodok,
s hiába
engedem el -
maradnak.

A világ nincs HÁT
baj,
álmom
mégis eltűntél.

Sok szomorú óra vár.
Sápadttá, sovánnyá nevel.
Szemfényvesztés lenne, ha
ismét szelíden hívom rejtekéből,
simogatom megmaradt, sima lapomat.
Múzsám elhagyott. A papír érintkezik
érzéseimmel, végighúzom ujjaim.
Betűk helyett könnyek folynak,
ma nekem mindent szabad.
Szabaddá lettem ismét.
A fehér lap misztérium.
Régóta álmodtam bele, most
visszakérte az Úr. Hiszen
megértem, gyönge szálon csüng
a szerelem, röpte most
szárnyszegett madár, és csak
gubbaszt, akárha kályhamelegre
ítélte volna a tél, magában beszél.
Romlik szeme, másképp csipog,
csőre koppanása -
három pontra korlátozott...

*

U.I.: A sör habjában ne láss felhőt,
nem bújik többé oda egyetlen apró mosolyom
nem.


Reactions

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések