Tisztelt írók és költők. Nektek is lehetőségetek van arra, hogy portálunkon megjelenjetek a menüben található Tartalom beküldése linkre kattintva.

Éles Attila: A paplan


Egy hideg reggel februárban
a szél dúdol egymagában.
Bakancs koppan fagyott sáron
rajtam van a nagykabátom.

Elindultam messzi tájra
a lelkemet lelked várja.
Azt kérted, hogy nálad legyek
nincs lovam, hát gyalog megyek.

A főváros még sincs messze
Nálad leszek holnap este.
Erdőn megyek, s falvakon át
közben iszom apám borát.

Folyton mentem, meg nem álltam
mégsem fáradt el a lábam.
Ajándékot viszek neked.
Azt remélve, megszereted.

Fagytól, bortól pirult arccal.
Zsákomban egy kis malaccal.
Megérkeztem a városba
itt toporgok a kapudban.

Belépek a díszes házba,
batyum viszem a konyhába.
Kereslek és valahára
rátalálok a szobádra.

Ágyban fekszel, rajtad paplan
jaj, de sajnos nem magadban.
Jóska volt az s egyből látszott
többek vagytok mint barátok.

Pirult arcom hófehér lett
Te nekem nem ezt ígérted.
Azt mondtad, hogy holtomiglan.
Most meg itt van ez a paplan.

Úgy eljöttem, nem köszöntem.
Batyum hátamra kötöttem.
Csak nyeltem az utam porát.
Mind megittam apám borát.
Reactions

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések